Hae mukaan metallialan yritysten yhteisrekrytointikampanjaan 2021!

Syksyn 2021 yhteisrekrytointi

Eteläkarjalaisia metallialan yrityksiä haetaan mukaan syksyn 2021 yhteisrekrytointikampanjaan. Vielä ehtii mukaan! Mukaan ilmoittautuneet yritykset pääsevät osallistumaan kampanjan katselmukseen 24.9.2021. Osallistujat toimittavat aineistojaan kampanjasivustoa varten syyskuun aikana. Kampanjan kesto on kaksi kuukautta (loka-marraskuu 2021).

Syksyllä 2021 yhteisrekrytointikampanjan pääkohderyhmänä ovat metallialalla jo työskentelevät ammattilaiset ja heidän perheensä. Etelä-Karjalan työssäkäyntialueella on paljon työllistymismahdollisuuksia myös metalliosaajan muille aikuisille perheenjäsenille. Myös näitä mahdollisuuksia ja erilaisia metallialalle työllistymisen tapoja pyritään tuomaan esille. 

Muut kohderyhmät kampanjalla ovat mm. koulusta valmistuvat sekä paluumuuttajat ja osatyökykyiset, joilla on alan koulutusta ja/tai työkokemusta. Lisäksi kohderyhmiä voidaan tarkentaa esim. sijainnin, iän tai kiinnostuksen kohteiden mukaan.

Kampanjan mainonta toteutetaan verkkomainontana mm. somessa ja google-mainontana. Laskeutumissivustona käytetään olemassa olevaa lappeenrantarekry.fi  –sivustoa, jota uudistetaan sisällön osalta. Lappeenrannan kaupungin Wirma yrityspalvelut (Metalliverkostosta elinvoimaa -hanke) ja Imatran kaupunki osallistuvat sivuston sisällön päivittämiseen sekä kampanjan toteutukseen liittyviin kustannuksiin.

Kampanjan toteuttaa Generaxion Oy. Kampanjan aikana Generaxion seuraa kampanjan toteutusta ja optimoi kampanjaa sen kuluessa. Yritykset antavat toteuttajalle palautetta kampanjan aikana. Kampanjasta saadaan loppuraportti ja pidetään yhteenvetopalaveri.

Yritys maksaa vain yrityskortin/organisaatiokortin perustamisesta kampanjasivulle (lappeenrantarekry.fi) ja yrityksen toimittaman sisällön syöttämisestä yrityskorttiin. Se on noin yhden tunnin työ eli 100 € / yrityskortti (alv 0%). Mainostoimisto laskuttaa yrityksiä tästä työstä. 

Ilmoittaudu mukaan jo nyt, niin pääset täysimääräisesti hyötymään kampanjasta!

Kokemukset vuoden 2019 yhteisrekrytoinnista

Aiemmassa vuonna 2019 toteutetussa metalliyritysten yhteisrekrytointikampanjassa pyrittiin parantamaan alan vetovoimaisuutta ja tuomaan uusia näkökulmia toimialaan liittyviin mielikuviin. Silloin mukana oli 10 osallistujaa ja rekrytointikampanjan mainoksia on kohdattu yhteensä 1 315 694 näyttökerran verran. 

  • Mainoksista klikattiin yhteensä 8 401 kertaa
  • Yritysten sivuille laskeutumissivulta tai suoraan mainoksista päädyttiin yhteensä 1 998 kertaa
  • Hakemuksia / yhteydenottoja raportoitiin kampanjan ajalta yhteensä 12.

Vuoden 2019 yhteisrekrytointikampanjan onnistuminen on ollut yhtenä syynä metallialan yhteistyöverkoston, Metalreality Networkin, perustamiselle. Metalreality Network on Etelä-Karjalassa vuonna 2020 toimintaansa aloittanut yrityslähtöinen yhteistyöverkosto. Verkosto keskittyy pääasiassa metalliteollisuuden toimialaan, mutta se on avoin myös toimialan ulkopuolisille toimijoille. Verkoston jäseninä ovat Etelä-Karjalassa toimivia metallialan ja siihen liittyvien toimialojen yrityksiä sekä paikallisia oppilaitoksia. Tästä lisätietoa Metalreality Networkista.

Ilmoittautumiset ja lisätiedot:

Boris Karandassov
projektipäällikkö, Metalliverkostosta elinvoimaa
Wirma yrityspalvelut, Lappeenrannan kaupunki
puh. 040 612 9131
boris.karandassov@lappeenranta.fi

 

EDIT: Ilmoittautumisen takaraja on siirretty ajankohtaan 31.8.2021.

EDIT 24.8.2021: Muutettu kampanjan hinta yritykselle.

EDIT 10.9.2021: Otettu pois ilmoittautumisen takaraja.


Metalliverkostosta elinvoimaa -hanke on saanut rahoitusta Euroopan maaseudun kehittämisen maatalousrahastosta, ja sitä rahoittaa Kaakkois-Suomen ELY-keskus. Euroopan maaseudun kehittämisen maatalousrahaston osuus on 118559,61 € ja valtion osuus on 163725,19 €.

Seuraavassa kuvassa ovat rahoittajien logot: 1) EU-lippu ja teksti "Euroopan maaseudun kehittämisen maatalousrahasto: Eurooppa investoi maaseutualueisiin", 2) Elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskuksen logo, 3) Maaseutuverkoston logo ja teksti "Maaseutu 2020".